Direktlänk till inlägg 3 juni 2014

Fundersam

Av Ia Hornesjö - 3 juni 2014 07:37

I dag är det tre veckor sedan 2:a parningen och den som matte tror var den som vi lyckades mest rätt med när det gäller dagen då min ägglossning borde vara.

 

Det var var varmt och jobbigt igår, jag satt mycket stilla och bara funderade, mådde även lite illa under dagen. Jag åt som jag skulle, men det tog lång tid för mig att få i mig maten.

Visst ville jag leka lite  med mina leksaker och det är ju kul att reta Qling och ta hans saker, men riktigt så mycker spring i benen som jag brukar hade jag inte.

Matte ringde i alla fall till veterinären igår och beställde tid för ultraljud så den 11 juni får vi veta om det finns några valpar i min mage.

Olga

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 23 juni 2014 16:41


Så sa matte efter att ha tagit ett kort på mig och min morsa Lycka när vi stod och tiggde lite mat av husse-   Inte sjutton är jag bredare över ryggen än vad morsan är. Nej nu lägger vi ner detta och återkommer i /vinter när jag planeras att p...

Av Ia Hornesjö - 22 juni 2014 13:51


  Bilden tagen den 23/6 På tisdag går jag in i 6:e veckan, eller skulle ha gjort om jag hade haft valpar i min mage. Matte säger att jag beter mig som om det fanns valpar därinne och hon håller på och kollar mig hela tiden. Jag har inte fått någ...

Av Ia Hornesjö - 11 juni 2014 07:05

Idag är det dag 28 från andra parningen, den som matte tror på så vi åkte till veterinären på eftermiddagen för att se om jag har några fina bebbar i min mage. Men först nu på morgonen så skulle matte raka min mage så att veterinären slipper det när ...

Av Ia Hornesjö - 7 juni 2014 09:03

Hm, idag är det matte som får det där vecket mellan ögonen. Matte sa att idag är det dax för vägning eftersom det är fyra veckor sedan jag träffade min fästman första gången. Förra veckan vägde jag 13,2 kg och matte tyckte att det var så kul att jag ...

Av Ia Hornesjö - 31 maj 2014 09:06


Idag är det tre veckor sedan jag träffade Loke första gången. Nu var det ju bara på min 10:e löpdag, men det blev ändå en optimal parning eftersom vi båda var så förtjusta i varandra.. Men matte säger att hon kommer nog inte att räkna dagarna ordentl...

Presentation


Jag heter Hornlake Observant of Principle men kallas för Olga

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards